دوره پادفک روسیه

تماس: ۰۹۰۳۱۱۱۱۲۸۵ – ۶۶۵۳۳۰۱۰

دوره پادفک (PADFAK) روسیه در اصل دوره پیش دانشگاهی اجرایی توسط دانشگاه های روسیه است

معمولا در دانشگاههای روسیه، رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی به دو شیوه ی آموزشی با زبان روسی و زبان انگلیسی ارائه می‌گردد؛ ازآنجایی ‌که دانشگاه‌های روسیه برای پذیرش دانشجو شرایط پیچیده و سختی را اعمال نمی‌کنند بحث ادامه تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه های روسیه با توجه به این که در ایران با محدودیت پذیرش در دانشگاه ها روبرو هستیم می‌تواند برای افرادی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته های پزشکی هستند گزینه مناسب و مطلوبی باشد.

دوره پادفک روسیه به زبان روسی : подготовительный факультет دوره ای پیش دانشگاهی است که در طی آن دانشجویان خارجی،علاوه بر یادگیری و تسلط بر زبان روسی دروس پایه تخصصی رشته تحصیلی انتخابی خود را نیز فرا می گیرند. از آنجایی که بیشتر دانشگاه های روسیه دروس خود را به زبان روسی تدریس می کنند و یا تحصیل به زبان روسی ارزانتر می باشد و همچنین ارتباط با مردم به زبان روسی می باشد، برای تحصیل در روسیه نیازمند یادگیری زبان روسی هستید. بر همین اساس دانشجویان خارجی قبل از ورود به دانشگاه های روسیه در پادفک روسیه ثبت نام می کنند تا برای ورود به دانشگاه به زبان روسی آمادگی لازم را کسب نمایند.

متقاضیان تحصیل در کشور روسیه نام پادفک یا پادفک روسیه را زیاد شنیده اند و سوال شان این است که دوره پادفک چیست؟

دانشجویان بین المللی که از کشورهای غیر روس زبان قصد تحصیل در روسیه و دانشگاه های روسیه را دارند، ‌قبل از ورود به دانشگاه در دوره پادفک شرکت می کنند. زمان تحصیل در این دوره که به «دوره آمادگی تحصیل در دانشگاه های روسیه به زبان روسی» نیز معروف است،دو ترم تحصیلی می باشد. بعد از گذراندن این دوره در صورت موفقیت دانشجو به وی مدرک زبان روسی сертификат اعطا می شود و با دریافت آن دانشجو می تواند در کنار دانشجویان روسی تحصیل کند.

چرا باید آزمون A2 زبان روسی را شرکت کنیم؟

با توجه به آخرین اطلاعیه وزارت بهداشت ایران در خصوص تأیید مدارک فارغ‌التحصیلی دانش آموختگان خارج از کشور در رشته‌های گروه پزشکی، دانش‌آموختگان (فارغ التحصیلان) این رشته از دانشگاه‌های روسیه تنها در صورتی مدارکشان مورد تأیید خواهد بود که قبل از شروع کروس اصلی آموزشی در دانشگاه روسیه موفق به کسب گواهینامه معتبر A2 زبان روسی از دانشگاه ها و مراکز اعلامی که در زیر آورده شده است شوند.

لیست مراکز، دانشگاه ها و موسسات معتبر و مجاز مورد تایید وزارت بهداشت برگزار کننده آزمون زبان روسی A2 در کشور روسیه:

  1. دانشگاه تحقیقاتی ملی دولتی بلگراد
  2. دانشگاه فدرال شرقی دور
  3. دانشگاه فدرال کازان
  4. دانشگاه ملی دولتی تحقیقاتی تومسک
  5. دانشگاه دوستی ملل روسیه (دانشگاه رودن مسکو)
  6. دانشگاه فدرال قفقاز شمالی
  7. دانشگاه دولتی باشکیر
  8. دانشگاه پوشکین (انستیتو دولتی زبان روسی- پوشکین)
  9. دانشگاه لومونوسف مسکو
  10. دانشگاه دولتی پسکوف
  11. دانشگاه دولتی علوم انسانی روسیه- گرتسن
  12. دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ
  13. دانشگاه دولتی اقیانوس آرام
  14. مرکز کیفیت آموزش مسکو

لازم به ذکر است مدرسه زبان روسی ایران روس نمایندگی رسمی آموزش و آزمون دانشگاه پوشکین (انستیتو دولتی زبان روسی- پوشکین) و دانشگاه دولتی علوم انسانی روسیه- گرتسن در ایران می باشد و تمامی امور و خدمات لازم در خصوص آزمون A2 زبان روسی، ثبت نام و پذیرش در دوره پادفک یا دوره های آمادگی آزمون و سایر دوره های بلند مدت و کوتاه مدت به صورت حضوری و آنلاین را ارائه می کند.

 دانشگاه‌های روسیه دوره های آماده‌سازی پیش دانشگاهی یا پادفک زبان روسی (PODFAK)  را به دانشجویان بین‌المللی که داوطلب ادامه تحصیل به زبان روسی هستند ارائه می‌دهند و در برخی از دانشگاه ها جهت شرکت در آزمون ورودی کورس اصلی رشته های پزشکی، دندان پزشکی و سایر رشته ها ارائه مدرک پادفک (подготовительный факультет) از یکی از دانشگاه های معتبر روسیه الزامی می باشد. (در دوره های پادفک podfac تایید وزارت بهداشت ایران لزومی ندارد)

دوره پادفک  подготовительный факультет در کشور روسیه معمولاً در طی دو ترم در طول یک سال تحصیلی که در کوتاه‌ترین حالت حدود ۶ ماه است ارائه می‌شود. درترم اول زبان روسی و درترم دوم دروس پایه مانند شیمی، زیست‌شناسی و آناتومی به زبان روسی آموزش داده می شود و دانشجویان برای تحصیل در کورس اصلی رشته های پزشکی آماده می شوند.

مطالب و مهارت هایی که در دوره پادفک به داوطلب ادامه ی تحصیل به زبان روسی ارائه می گردد:

۱-    تسلط به زبان روسی در چهار مهارت خواندن، نوشتن، شنیداری و گفت و گو و آماده سازی جهت شرکت در کلاس های کورس اصلی

۲-   دریافت گواهی نامه از دانشگاه مورد نظر مبنی بر تعیین سطح زبان روسی

۳-   افزایش سطح دانش علوم پایه (زیست‌شناسی، شیمی و در برخی رشته ها فیزیک و ریاضی) و آشنایی با اصطلاحات آن در زبان روسی

۴-   آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی در کشور روسیه و آداب آن

به‌طور استاندار و معمول شروع دوره ی پادفک در کشور روسیه از نیمه دوم شهریور خواهد بود و تا تیرماه سال بعد به طول می‌انجامد و دوره های فشرده از بهمن ماه تا تیر ماه می باشند.

هزینه دوره پادفک زبان روسی:

هزینه دوره پادفک در اکثر دانشگاه‌های روسیه به‌طور میانگین بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار است. (قیمت دلاری وابستگی مستقیم به نرخ روبل دارد)

دوره پادفک (کالج پزشکی روسیه) در تهران:

مدرسه پادفک زبان روسی ایران نماینده ی مدرسه زبان روسی در تهران، نمایندگی رسمی دانشگاه های معتبر روسیه با توجه به امکاناتی که برای متقاضیان ادامه تحصیل در رشته‌های گروه پزشکی روسیه در نظر گرفته اقدام به برگزاری دوره‌های آمادگی پادفک زبان روسی در تهران در کوتاه ترین زمان و بهترین کیفیت آموزشی نموده است و سپس ادامه دوره در دانشگاه روسیه به صورت حضوری یا آنلاین می باشد.

این دوره شامل آموزش موارد زیر می باشد:

  •  آموزش زبان روسی
  •  آموزش زیست‌شناسی و زبان تخصصی روسی
  •  شیمی و زبان تخصصی روسی

 مزایای گذراندن دوره ی آمادگی پادفک روسی در ایران:

  • یادگیری زبان روسی توسط اساتید مجرب موسسه (ایرانی و نیتیو) با شیوه ی منحصر به فرد و منابع جدید
  • صرفه‌جویی در وقت: به دلیل کوتاه بودن دوره آموزشی نسبت به سایر مراکز ارائه دهنده دوره پادفک روسیه
  • صرفه جویی در هزینه ها : با گذراندن دوره های آمادگی پادفک نیازی به کلاس های تقویتی یا مدرس خصوصی در روسیه نخواهید داشت و در طول دوره ی پادفک خود در دانشگاه روسیه نیز در صورت نیاز به کلاس رفع اشکال می توانید از اساتید مرکز به صورت مجازی و غیر حضوری کمک گرفته و با شهریه ریالی دوره ی لازم را بگذرانید.
  • و حضور مطمئن داوطلب در دانشگاه‌های مورد تأیید روسیه، چرا که قبل از شرکت در دوره پادفک روسیه تسلط نسبی بر زبان دارید.
  • کاهش هزینه های اقامت و زندگی در روسیه تا حد بسیار زیاد و کاهش شهریه پرداختی به دانشگاه روسیه
 جهت مشاهده لیست دانشگاه های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت روی لینک کلیک فرمایید.
 جهت دریافت اطلاعات تکمیلی دوره های پادفک مشترک با دانشگاه های روسیه با ما در تماس باشید:
۶۶۵۳۲۳۰۰ – ۰۹۱۰۴۹۷۱۸۳۰